Thursday, October 9, 2014

#226 - Kegilaan membeli barangan dapur

Dulu2 dirasuk hantu Tupperware & Corelle je, skang dh melarat ke Pyrex dan Tefal pulak. Apa nak jadi la aku ni. lol

latest kitchen gadget. hehe

 
brg2 Tefal & Pyrex tu kirim kat kwn yg study kat Oz. mmg murah gilak kat sana time warehouse sale. dah lama plan nak beli actifry tu, tapi mahal bebenau. masa kat homedec haritu harga RM899. tapi beli kat Oz masa warehouse sale dpt less than RM400! rasa best gila dpt actifry murah camtu. haha
 
 
ni masa tgk kat Homedec haritu
 
food processor tu sebenarnye bukan keperluan pun. tp sbb murah tak masuk akal so aku kirim jugak. takpe, nnt senang nak buat salad. #sedapkanhatisendiri 
 



dah alang2 warehouse sale, beli jela byk2 pyrex ni terus.
utk apa guna dia nnt2 kita bleh pk. haha
 
 
pastu masa lps pindah rumah haritu baru sedar kitaorg takde proper teaset. cawan corak lain, teko corak lain. so dtg perasaan mengada2 nak beli teaset baru pulak. nnt nak hidang kat tetamu cantik je kalau sama kan? yolah tu....
 

Vantage teaset. design cherry blossom.
*credit to pinkummi.blogspot.com

 
tgh surf2 online, terjatuh hati kat set Vantage ni. jarang nampak design ni kan? tapi harga agak mahal la. puas survey kat online seller, still rasa harga dia mahal. tapi serius, teringat2 okay! aku gi survey brand2 lain, pun still teringat kat set ni jugak. so that's it. MESTI. BELI. hahaha puas jugaklah create mcm2 alasan nak justify kt diri sendiri why should we have this teaset at home. kikiki
 
harga kat langkawi mmg mahal, seperti dlm gambar di atas. i got it much2 cheaper price kat online seller. beli kat corelle paradisepingganmangkukmeriah masa tu takde stok, tak silap sama je harga both of them jual. punya lah gelojoh masa tu. sbb dlm 2 bulan jugakla dok pk nak beli ke taknak. bila dah decide nak beli, harini contact corelle paradise, esok aku terus pickup kat klcc nun. pickup cpt2 sbb takut ubah fikiran. hahahaha 
 
laki aku geleng kepala je bila tgk aku bwk balik berkotak2 brg kt rumah. pastu skang pening camne nak susun dlm kitchen cabinet. kahkahkah

4 comments:

Balkidz Hunny said...

part nak justify kepada diri sendiri tu adalah part paling susah.
kemainnn byk kan pinggan mangkuk leh aku dtg umah ko je la camni buat survey

sk said...

balkidz:
HAHAHA.. aku pon tatau pyrex byk2 ni nak buat ape sebenarnye. hahaha

rini.borhan said...

wah murahnya dapat actifry tu..nak kirim gak lah..hehe..

sk said...

rini:
ala rini.. kwn tu dh balik for good... i pun x dpt nak kirim2 brg lg.. hehe